Yalancı Çiğ Köfte


Çiğ köfteyi ve acıyı benim gibi çok sevenlerdenseniz işte size çook kolay bir tarif. İstediğiniz zaman 15 dk da hazırlayabilirsiniz.

Malzemeler:

3 su bardağı köftelik ince bulgur2-3 adet kuru soğan-incecik kıyılmış yada rendelenmiş
3 domates 2-3 kaşık biber salçası1 kaşık domates salçası
3 adet yumurtaÇiğ köfte baharatı (ya da tuz-karabiber- kekik, kimyon ) maydonoz -ince kıyılmışdereotu-ince kıyılmışzeytinyağı-1 çay bardağı kadar
Urfa Biberi – Pul Bibertaze soğan-yaklaşık 1 demet yada ayrım kilo ince kıyılmış.½ limon suyu (dilediğiniz kadar artırabilirsiniz)

Hızlıca yapmak için köftelik bulgurun içine çok az kaynar su dökün ve demlenmeye bırakın. Ardından soğanları, meydonozları ince ince kıyın. Domatesleri rendeleyin. İlk olarak acı biber – pul biber – ve rendelediğiniz domatesleri demlenen bulgurun içine atın ve biraz yoğurun. Ardından soğanları ve baharatları koyun ve tekrar yoğurun. Ben bu tarifte hazır çiğ köfte baharatı kullandım. En son olarak 3 yumurtayı çırpıp bol yağda pişirin ve karışımın içine bunu da koyup hafifçe yoğurun. Son işlem maydonozları ekleyip şöyle bir karıştırın ve işte çiğ köftemiz hazır. Ben içine limon tercih etmiyorum siz seviyorsanız limonu da içine ekleyin. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails