...:::Bir Annenin Ütopyası:::...



Oğlum;


Daha sen hayatta yokken başladı seninle ilgili hayallerim… Her şeyin en iyisi, her şeyin en güzelin seninle olsun istiyor bu anne yüreğim… sana dair, bugününe ve yarınına dair düşüncelerim var, hayallerimin sınırı yok elbet bir anne olarak.. istedikçe istiyorum, diledikçe diliyorum oğlum.. var mı ötesi…

Hayatta, hep hayal ettiklerimiz kadar yol alırız sanki. Hayallerimiz bize ivme katar, onlardır bizi kamçılayan çoğu kez.. hayal edebileceğimiz kadar geniştir öykümüz.. hayal edebildiğimiz kadar renkli…


İşte benim hayallerim de çok büyük oğlum.. çok geniş.. çok renkli… sana dair hayallerimin sınırı yok, olmasın da.. Anne yüreğim sınır tanımıyor seninle ilgili…


Madem bu dünyadayız, bir şeyler katalım kendimizden öyle değil mi? Bir amacı olmalı burada olmamızın.. bir hedefi olmalı hayatımızın.. hedefsiz yaşama sakın…hedeflerini güzel seç, kimsenin arkasından gitmene gerek yok, aklının ve yüreğinin arkasından git.. kendine danış, güvendiklerinle istişare et, sev ve yaşamayı bil.. hedefin sağlam olursa, inancın sarsılmaz olursa, dağlar duramaz ki önünde.. hayat serüveninde biz her daim, sen ihtiyaç duydukça yanındayız bunu unutma.. ne zaman yorulursan gel dayan bana, ne zaman sıkılırsan gel anlat bana. Gerekirse birlikte ağlar, gerekirse birlikte şahlanırız..


Doğru ol, dürüst ol.. etrafını, insanları, kainatı sev.. her şeyin yolu sevmekten geçiyor ilk önce.. her şeyin güzelliği sevmekle ortaya çıkıyor.. hayatta yaptığın her ne olursa olsun, severek yap, içine kendinden bir şeyler kat mutlaka.. ki yaptıkların da sen gibi güzel olsun oğlum.. bu dünyaya değişmeye değil, değiştirmeye geliyor insan.. güzelliklerle gel ki çoğalsın gülen yüzler.. bir insanı sevmekle başlamaz mı tüm öyküler.. bizim öykümüz de hem sevmekle başlasın, hem de sevmekle devam etsin güzel yavrum…


Ütopik bir düşünce olarak görme annenin bu dediklerini. Kim ki hayallerini ütopik görür, inan bana en başta yenilir hayata.. hayat, hayallerimizle sınırlı çünkü, dedim ya… tertemiz, huzurlu, yalansız, savaşsız, acısız, sıcacık bir dünyanın kucaklaşmış insanlarına dair bir hayat senin annenin hayali… ve annen inanıyor ki savaşlar bitecek, silahlar yeryüzünden silinecek, tüm çocuklar gülecek, huzur dolu, inanç dolu, hayat dolu bir hayat yaşanacak bu yeryüzünde… sen de bu hayalimde yanımda ol ve yardım et bana… ağzında birkaç dişi kalmış bir dedenin huzurla gülümsemesi gibi, eksiklikleri değil, güzellikleri gör ve yoluna devam et gülümseyerek.. işte seni görmek istediğim yer budur oğlum… öpüyorum gözlerinden…

 


Aynı yazı annelerin dünyasından da yayınlanmıştır. buyrun.

3 yorum:

Related Posts with Thumbnails