Patates Çanakları



Patates topları ile ilgili tarifimde de belirtmiştim patates çanaklarından yaptığımı. Çok beğeni topladı şükürler olsun, çok soruldu bunu nasıl yaptın diye. Tarifi sevgili Cahide'den almıştım, biraz değiştirerek yaptım. Hemen tarife geçeyim:

6-7 adet ortaboy haşlanmış patates
3 yemek kaşığı süt
1,5 kaşık tereyağ
Haşlanmış makarna (1 su bardağı kadar )
1,5 su bardağı yoğurt
kornişon turşu
mısır
küp küp doğranmış patates
dilerseniz küp küp haşlanmış havuç ve bezelye
mayonez
tuz
İnce rende ile rendelenmiş havuç



Haşlanmış patatesleri iyice püre haline getirin. İçine tuz, tereyağ ve sütü de ekleyip iyice yoğurun. Biraz ılıması için bir kenara alın. Diğer taratan tüm malzemeleri ( mısır hariç ) karıştırıp rus salatası hazırlayın. Ilımış olan pataates püresini alıp elinizde yuvarlayın, sonra içine doğru bastırarak çanak şekli verin. Dış yüzeyini rendelenmiş havuca bulayıp içine rus salatası doldurun, üzerine de mısır ekleyin. Afiyet olsun...

Not: Mısır konserve değildir. Yazdan dondurucuya koyduğum mısırlardandır. 

15 yorum:

  1. Hilalciğim çok farklı görünüyor.Ellerine emeğine sağlık.Sevgilerimle bende desteğini beklıiyorum.

    YanıtlaSil
  2. evet bende bunu cahide ablada görmüştüm gerçekten çok güzel bir tarif,görüntü ve sunumuda çok şık.
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. Tamda öğle zamanı nasıl acıktımm. Sevgili adaşım bir tane aldım kaçtım . sevgiler

    YanıtlaSil
  4. ellerinize sağlık...harika görünüyor sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. canım çok güzel görünüyor ama baya uğraştırıcı sanırım yapmaya üşenirim olsa da affetmem :))) Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  6. Canım ellerine sağlık neffis görünüyor :)

    YanıtlaSil
  7. hilalcim ellerine sağlık canım çok görüntü güzel..eminim tadı da güzeldir.ama ben bir kez denedim ve hüsran oldu.bir daha da denemeye korkuyorum açıkcası.benim çanaklar iyi durmadılar.yamuklaştılar yaaa :)

    YanıtlaSil
  8. hilalcim süper bir tarif...çok beğrndim...ellerine sağlık tatlım.....

    YanıtlaSil
  9. ooo seninki daha bir dolgun ve görkemli durmuş.bende çok severek yapıyorum bu tarifi.Ellerin dert görmesin Hilalcim...

    YanıtlaSil
  10. hilalcim sen bunları yapıp yapıp beni fazla mesaiye bırakıyorsun:)))eline sağlık öptm cnm

    YanıtlaSil
  11. Canım patates çanakları muhteşem olmuş, sunum çok şık ellerine saglık. sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. patates olan herşey çok lezzetli oluyor ,bende yapıyorum hilalcim ama patatesin taze soğan ve maydonoz ile karıştırıp ortasına havuç,sarımsaklı yoğurt,ekliyorum .

    sevgiler

    YanıtlaSil
  13. SA.Ptatesle yapılan her şey doyurucu ve lezzetli oluyor ellerine sağlık sevgiler..A.E.O

    YanıtlaSil
  14. güzel yorumlarınız için hepinize ayrı ayrı teşekkürler
    sevgiler

    YanıtlaSil
  15. Hatta neler yaparmışsında ben geç farketmişim :=)

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails