Kardeş Lezzetler - Simit Kebabı

 


Sevgili kardeşim Süheyla'dan bu yazımda bahsetmiştim.  Kardeşim, ikizim, dostum bugün bana yaptığı simit kebabından bahsetti. Aslında hakikaten çok çok güzel lezzetler çıkıyor onun elinden. Keşke daha sık fotoğraflayıp bana gönderse yaptıklarını, ben de siz de bu güzel lezzetleri paylaşabilsek. Antep yöresine ait bir kebapmış bu. Simit Kebabı.. Korkmayın simitten felan yapılmıyor:) İnce bulgura antepte simit diyorlarmış, sağolsun kardeşim bilgilendirdi beni. Aaa bu arada kendisi Antepli değil:) Aynen benim gibi o da Konya'lı.. Ama arada değişik lezzetleri de denemeli insan öyle değil mi.. Lafı fazla uzatmadan hemen tarifi ekleyip, sizlere afiyet olsun, kardeşime de ellerine sağlık diyorum..

Yarım kg. kıyma
½ su bardağı  ince bulgur
1 baş soğan
1-2 diş sarımsak
Karabiber
Kırmızıbiber
Nane
Tuz
İnce bulgur üzerini aşacak şekilde sıcak suda bekletilir.Soğan ve sarımsak rendelenip  tüm malzemeler karıştırılıp iyice yoğurulur.Şişlere adana kebap gibi dizilir.Izgara yada fırında pişirilir.

Not: Antepte simit diye ince ve siyah bulgura diyorlarmış.. Kardeşim yaparken çiğ köftelik bulgur kullanmış. Yanında da pilav ve soğan piyazı öneriyor.


8 yorum:

  1. geçenlerde bende denedim ve çokta güzel oldu,süheyla arkadaşınızın ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. selamun aleykum hilal hanim,

    ben sizin kac kardes oldugunuzu merak ettim:)aslihanin ablasisiniz bide baska kardesiniz varmis:))ne guzel rabbim muhabbetinizi her daim artirsin:)

    bence cok guzel gorunuyor.zaten acim yemeginde pismesini beklliyorum:))

    ellerine saglik kardesinizin,hayirli gunler diliyorum.

    YanıtlaSil
  3. ellerine emeğine sağlık ilk fırsatta deneyeceğim

    YanıtlaSil
  4. bu yemeği çok merak ettim,kesinlikle harikadır. hemde etsiz:)) kesinlikle deniycem,tarif alındı

    YanıtlaSil
  5. Canım canım çekti şimdi sabah sabah yenirmi bilmem ama ben kesin yerdim..:)

    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  6. *Yemek Yapalım
    çok teşekkürler güzel yorumun için, afiyet olsun

    *Anlayamazsın
    :)
    biz iki kardeşiz, urfatutkunu ile..
    Süheyla da kardeşim diyebileceğim bir akrabam, bir dostum

    *sessiz kelimeler
    çok teşekkürler güzel yorumun için

    *Rumma
    çok teşekkürler canım sevgiler

    *Yetenek-sizin
    dene canı mafiyet olsun şimdiden
    kıyma var içinde :)

    YanıtlaSil
  7. canım ellerine sağlık kebap çok hoş görünüyor.bizim malatyadada küçük bulgura simit derler hatta pilavıda vardır .yapınca paylaşırım inş.sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Aysesueda
    çok teşekkürler canım güzel yorumun için

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails