Portakal Suyu


Portakalın artık son günlerini yaşıyoruz. Gerçi artık her mevsim her türlü meyve sebze malesef bulunuyor ama her sebze - meyve zamanında güzel ve faydalı. Kışın yenen çileğin hiçbir faydası olmadığına eminim, ve hatta zararlı olduğu konusunda da eminim birçoğunuzla hemfikirim... Bu nedenle, son günlerini yaşayan portakal ve greyfurtu ister bol bol yeyin, ister suyunu sıkıp için diyorum. Ben greyfur suyunun tam bir müptelası olarak zayıflamaya da faydalı olduğunu geçenlerde okudum. Bilmeden iyi bir neticesinden daha faydalanıyormuşum meğer. Tabi çok araştırmadım ama zayıflattığını söyleyenler var... İşte ev yapımı portakal suyu tariflerim:


1. tarif :

1 litre taze sıkılmış portakal suyu
1 şişe soda ( maden suyu )

İkisini karıştırın ve afyetle için :)

2. tarif:

1 litre taze sıkılmış portakal suyu
1,5 çay kaşığı karbonat

İkisini karıştırın, için. Ama karbonatı atarken dikkat edin ki taşma olmasın..

8 yorum:

  1. Aldım bir bardak . Çok severim.Eline sağlık

    YanıtlaSil
  2. Canım yorumun için teşekkür ederim . Beğenine çok sevindim . Fotoğraf için ise tüm resimlerimi güneş ışığı alan camın yakınlarında çekiyorum . Akşam çektiğim resimlerde ise ekstra florasan ışığı kullanıyorum . Makina da çok önemli tabi benim nikon p80 yarı profesyonel bir makina :)

    YanıtlaSil
  3. SA.Canım,herşeyin doğal olanı şifa küçükken annem bu şekilde hazırlardı gazazdan daha faydalı diye şimdilerde gazozda içmeyin diyorlar biz yine ev yapımı içecekleri tüketelim..ellerine sağlık şifalar olsu..A.E.O

    YanıtlaSil
  4. karbonatı ilk defa duydum pardon okudum:) teşekkürler, greyfurtu bende duydum iki ay süresince her öğünde yarım greyfurt yiyen arkadaşım makul bir diyetle birlikte 8 kg verdi.

    YanıtlaSil
  5. portakal ve greyfurt suyunu çok severim.portakal çok tüketiriz ailecek.

    YanıtlaSil
  6. Hilalçiğim çok soğol önerin ve tarifin için.Ellerine sağlık.banada beklerim.Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  7. bizde küçükken portakal yada limonu sıkar biraz şeker ve biraz karbonatla ev yapımı gazoz elde ederdik,karbonat ast tadı veriyor çokta hoş oluyor.
    güzel paylaşımın için teşekkürler

    YanıtlaSil
  8. Canım karbonatı ilk kez duydum Ellerine sağlık.Bir bardak alabilimiyim canım çekti de :)))

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails