Bisküvili Piramit Pasta

 

En pratik pastalardan.. Ben sık sık yaparım. Özellikle de son dakika haber veren misafirlerin yemişliği çoktur:)  Malum hem hızlı olmak lazım, hem de güzel şeyler yapmak gerek misafire. Sanırım ilk olarak oğlumun doğum zamanı yapmıştım. Hani bebek görmeye gelen misafirler dolayısıyla.. Çok çok kolay, çok pratik ve bir o kadar da lezzetlidir. Ben aslında kakaodan vazgeçemeyenler tayfasındayım. Ama nasıl olduysa bu kez meyveli yapayım dedim. Malum yiyecek olan sırf ben değilim, diğer eşrafı da düşünmek lazım:))

  

Gelelim nasıl yapıldığına.. 

Malzemeler:

2 paket petibör bisküvi
0,75 lt süt ( 3 bardak kadar )
3 kaşık un
1 kaşık nişasta
0,75 bardak şeker
1 paket vanilya
1 adet yumurta sarısı

Öncelikle yumurta, un, nişasta ve vanilyayı bir kapta az bir süt ile iyice çırpın. Diğer yandan tencereye sütü ve şekeri koyup kaynamasını bekleyin. Kaynadıktan sonra yavaş yavaş karışşımı içine döküp diğer yandan hızlı hızlı karıştırın. Bir taşım kaynayıp kıvama gelince 2-3 dk mikserle çırpın. 




Bisküvileri bir tepsiye yukarıdaki gibi 3 sıra halinde dizin( tepsinin tabanına genişçe bir aliminyum folyo serin ). ilk sıra bitince üzerine muhallebi dökün. ve ikinci sırayı dizin. Bu şkilde 4 sıra bisküvi olduktan sonra aşağıda görüldüğü gibi bisküvi sıralarını birbirinden paralel uzaklıklarla ayırın.



Ortadaki sıraya küp küp dilimlediğiniz kiviyi ( muz vb de olabilir ) koyun ve üçgen şeklinde aliminyum folyoyu kapatıp yukarda aliminyumların uçlarını sıkıca birleştirin. Soğumaya bırakın. İsterseniz servisten önce üzerine de krema veya muhallebi ile süsleme yapabilirsiniz. Afiyet olsun..


8 yorum:

  1. evet pratik ve lezzetli bir pastadır,şekillr farklı yapılsada sanırım herkes için kurtarıcı tariflerden birisi

    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. seninkide pratik ve çok güzel bir tarif....bisküvili lezzetlri çok severim....ellerine sağlık tatlım...

    YanıtlaSil
  3. annem yapar bunu muz olur ortasında nasılda severim, ben yaptım ama olmadı annemin gibi tadı lezzeti,

    YanıtlaSil
  4. o arasındaki kivilerle beraber tadını tahmin ediyorum.Hem çalışıp hem böyle lezzetler ortaya çıkarıyorsun.Seni takdir ediyorum canım ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  5. hep yapmak istediyipte hiç yapmadığım bir pasta .Çok güzel olmuş .Karnım da zil çalıyo olsada yeseydim...

    YanıtlaSil
  6. önceden pasta konusu olunca yada gün olunca yada bir doğum günü hemen naylon serilirdi masanın üzerine hemen dizlirdi bisküviler..

    bence hiç bir zaman popülerliğini yitirmeyecek bir pasta bu...........

    YanıtlaSil
  7. tarifin için teşekkürler arkadaşım ellerine sağlık tekrar katılımlarını bekliyorum sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Merhaba gülüm.
    Ellerine sağlık..
    Libyana ben : )
    çok çok yeni bloguma,buyur misafirim ol,her zaman beklerim..

    Haberleşiriz dediğin için geldim : )

    Öpüyoruum gönlünden,sevgilerimle. .

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails