Bisküvili Yaşpasta

 

Bu pratik pasta kimlerin gününü kurtarmamıştır ki. Eminim birçoğumuzun petibör bisküviye işi düşmüştür. Ben son zamanlar bime kafayı takmış durumda olduğumdan, ve ordaki kasiyer bayanla adeta arkadaş olduğumdan tabiki Bim'in petibörünü kullandım. Ama sizlere Afia Gıda'nın petibörünü de şiddetle tavsiye ederim. Afia ile ilgili bir yazı paylaşacağım İnşaAllah ilerleyen günlerde...Bu arada kasiyer bayana ayrıca kocaman bir teşekkür her gittiğimizde Hamza'yı kucak dolusu sevgiye boğduğu için:) Gelelim pastamızın yapılışına:

Malzemeler:

2 paket petibör bisküvi
Sera streç
1 litre süt
2 kaşık un
1,5 kaşık nişasta
4 kaşık kakao
0,75 bardak şeker


Petibörleri kalıba yerleştirmeden önce, kalıbı tabanına ve kanarlarına gelecek şekilde sera streç kaplayın. Muhallebiyi sütü kaynatıp, diğer malzemeleri başka bir kapta karıştırmak ve aynayan sütün içine karışımı yavaş yavaş döküp hızlıca karıştırmak suretiyle pişirin. Bir sıra bisküvi, bir sıra muhallebi olacak şekilde pastayı tamamlayın. Soğudukan sonra kalıptan çıkarın.



Ben kaptan çıkarınca üzerine genellikle muhallebi kullanmıyorum. Siz severseniz üstünü de süsleyebilirsiniz.. Afiyet olsun..

23 yorum:

  1. selamun aleykum hilal.

    simdi afia biskuviyi bulamayan,biskuvili pastalara hasret kalanlar napsin:)afianin gelmesinimi beklesin:)

    ellerine saglik.bu aralar guzel tatlilar paylasiyorsun.:))

    hayirli cumalar diliyorum.

    YanıtlaSil
  2. Ne kadar muntazam dizmişsin hilalcim.Ellerin dert görmesin.pratik tariflere her zaman ihtiyacımız var.
    Hayırlı cumalar dilerim.Allah cümle günahlarını af,dualarını kabul eylesin....

    YanıtlaSil
  3. HİLALCİM ELLERİNE SAĞLIK TATLIM...SÜPER GÖRÜNÜYOR...ÇOCUKKEN NE ÇOK YAPARDI ANNEM...ONU HATIRLATTIN BANA...SEVGİLER.....

    YanıtlaSil
  4. * Anlayamazsın...

    A.S.
    Afianın bisküvileri de harika ama ben bimden aldığım petibör ile yaptı monlar da harikaydı. artık tercih senin :)
    güzel yorumun için teşekkürler canım

    *Cahide...

    Çok teşekkürler Cahide, malum çalışıp evde 7de olduğum için çok detaylı tarifler yapamıyorum. yakında pratik lezzetler bloğu olacak burası bu gidişle:)

    *Şehnaz

    Şehnazcım ne güzel o eski güzel günleri hatırlattıysam çok mutlu olurum. Anne elinin deydiği herşey güzelleşir öyle değil mi..

    YanıtlaSil
  5. selamun aleykum:)

    afiayi yurt disinda oldugum icin bulamiyorum.henuz gelmedi buralara:)gelince alip biskuvit hasretimi gidermeyi dusunuyorum.simdilik el emegi kekler,kurabiyeler,boreklerle idare etcez artik:)

    inanimisin sayfadaki resmi gorunce aklima ilk gelen bu biskuviler afianin mi dedim:)

    rahmana amentsin.

    YanıtlaSil
  6. gerçektende ani misafirler için ve zamanı olmayanlar için tam bir kurtarıcıdır.
    yazınıda merakla bekliyorum

    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  7. sevgili anlayamazsın,

    doğrusu böyle hassasiyetleri tebrik etmek istiyorum. Elimizden geldiğince dikkat etmeliyiz. Kendimce arada kaçamaklarım oluyor ama dışardan alınan gıdaları hiç yemeyen arkadaşlar var onları da canı gönüldeb tebrik etmem lazım. Umarım sizin oralara da bir an önce gelir Afia..
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. sevgili Yemek yapalım;

    kalp kalbe karşıymış. bahsettiğin yazı ile ilgili bilgiyi bloğuna bıraktım canım. yorumun için de teşekkürler
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. canım hayırlı cumalar afia artık malatyadada var ve her türünden alıp gönül rahatlığıyla yiyoruz gerçekten nefis acaba helal olduğu içinmi ne dersin. pastan çok hoş görünüyor sevgiler

    YanıtlaSil
  10. sevgili Aysesueda,

    öncelikle helal sertifikasının olması inanılmaz güzel. ve insan gönül rahatlığıyla tüketiyor bu da ayrı bir güzellik. İlk aifa aldığımda biraz önyarı ile yaklaşmış, ve bir çikolata sever olarak çok çok kaliteli bir tat bulamayacağımı düşünüp neyse olanla yetinelim demiştim.. ancak çikolatalı gofretini yediğimde tüm bu fikirlerim değişti. harika hem helal sertifikası var, hem de tadı güzel..
    Malatyaya gelmesine de ço ksevindim. şimdiden afiyet olsun

    YanıtlaSil
  11. canım afis biskuviyi yeni duydum senden.Mutlaka deneyeceğim.Ben hiç zaman bulamıyorum bi şeyler yapmaya.Hafta sonu ne yaparsam işde tembellik.Anca sil süpür topla işleri yetiyor bana.Ellerine sağlık banada ayır bi köşesinden
    :)))

    YanıtlaSil
  12. ellerine sağlık siz yemeklerinizi tatlı tariflerinizi paylaşıyorsunuz bende sizler için şiirlerimi işallah begenirsiniz allaha emanet olun.

    YanıtlaSil
  13. en basit ve en evdigim tatlidir...

    YanıtlaSil
  14. Geçen gönderdiğin piramit pastanın da tadına bakamadım. Afia değildi çünkü =) Bir daha afia ile yap da biz de yiyelim Ya Huuuu. Benim de afia ile ilgili bir yazım olacak inş ama hafta sonu gelsin de fotoları gün ışığında çekeyim diye bekliyorum. Yaşasın Afia Gıda =)

    YanıtlaSil
  15. arkadaşım,merakla beklediğimi yazdığım yazı afia hakkında olan yazı idi,acaba yanlışmı anlaşıldı.

    YanıtlaSil
  16. * Kara kuzucuğun annesi

    Fatmacım bu pastadan kalmadı ( ne kadar oburum ) ama akşama size daha da güzelini yaptım ( kurtardım İnş ) :)

    *sessiz kelimeler

    şiiri çok severim, mutlaka bakacağım bloğunuza

    *Betül
    bence de Betülcüm. bu arada umarım bir an önce iyileşirsin

    * Urfatutkunu
    mesaj alındı :)

    *yemek yapalım
    haa tamam canım, ben de sabahki mim meselesi sandım :)

    YanıtlaSil
  17. selamun aleykum hilal arkadasim.

    sunu ozellikle belirtmek isterimki,benim bugun cogu urunde hassas olmamda,HANDENUR,ASLIHAN,CAHIDE ABLAMin(suan aklima gelmeyen kardesleirm varsa kusuruma bakmasinlar) cok cok emekleri var.eger kendilerini tanimasaydim,ben bugun hala hazir kek,biskuvi,meyveli sut,cogu hazir gidayi tuketiyor olacaktim.onceleri kola icmiyordum ama simdi ogrendimki,is kolayla bitmiyor.

    ALLAHIM beni bilgilendiren kardeslerimden razi olsun.simdi dahada cok dikkat ediyorum.bide su milfoy hamurundan vaz gecseydim sanirim kurtulacaktim supheli urunlerden:))

    not:hele senin su Aslihan bacin varya o yok mu oo:)ALLAHIM razi olsun ondan.iyiki tanimisim be o guzel yazilarini okumusum.:)))

    ALLAHA emanet olun.hayirli huzurlu cumalar diliyorum.

    YanıtlaSil
  18. Hmm neler olmuş burada :)
    Ben de bisküvilerimi alınca böyle bir pasta yapmak istiyorum ne zamandır, şimdi görünce yine canım istedi bak =) yok yok diyet yapıyorum ya ondan herşeyi istiyorum :)
    Ellerinize sağlık Hilal abla, geç oldu ama ben okuldan yeni geldiğim için yeni yazabiliyorum hayırlı cumalar :)

    YanıtlaSil
  19. Canım bir dilim aldım ben yanında çaydanlığınıda götürsem...:)

    ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  20. Anlayamazsın

    canım işte herkes ve herşey birşeye vesile. Aslıhan sağolsun çok çok kuralları olan, taviz diye birşey de pek lugatında olmayan biridir. yakınlarımda olması iyi oluyor beni de durduruyor sağolsun:) Handenur'un da çok çok güzel çalışmaları var Allah razı olsun.

    Rumma

    canım ne demek çaydanlık senin olsun.. sevgiler

    Handenur

    canım umarım vizelerin çok çok iyi geçiyordur. umarım bir an önce sen de bisküvilerini alır hemen başlarsın yapıp yemeye. şimdiden afiyet olsun..

    YanıtlaSil
  21. Merhaba hilalcim.Bende takipçilerin arasına katıldım.Ellerine sağlık.Açıkcası bende mümkün olduğunca hazır ürün tüketmemeye çalışıyorum.Ama bu bisküviyi ilk dafa duydum.bizim buralarda bulmak ta zaten zor olur.
    Kolaylıklar dilerim.Hayırla kalasın....

    YanıtlaSil
  22. hilalcim pasta sahane ellerine saglik dedigin gibi azmi kurtaricim olmustur su petibörler:))
    O güzel yorumun icinde cok tesekkür ederim sevgiler canim

    YanıtlaSil
  23. ELLERINSE SAĞLıK CANıM O KADAR ÇOK SEVIYORUM KI BU PRATIK LEZZETI ABARTıSıZ 3 DILIM YIYEBILIRIM. :)

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails