Pekmezli Tahinli Kurabiyeler Şekersiz-Yulaf Unlu



Kimi kıtır kıtır, kimi yumuşacık, ben her türlüsünü severim kurabiyenin. Hele kakaolu ise, deymeyin keyfime:) Bu kurabiyeleri, sevgili Urfatutkunu'nun oğlumun diş bulguru için yaptığı çiçek kurabiyeler tarifinden yaptım. Bir tarifi aynen uygulayamıyorum, çoğunlukla değiştiriyorum. Bu tarifi de değiştirdim. Bu arada fotoğraftaki kurabiyede gördükleriniz, yulaf ununun içindeki yulaf taneleri. Aynı zamanda kullandığım un ayçekirdekli idi.
Bu kurabiyeler pekmezli, tahinli ve yulaf unlu. İçinde hiç şeker yok. Bu nedenle çocuklarınız için de severek ve güvenle yapabilirsiniz.  Cumanız mübarek olsun..

Anarenklerdeki bugünki yazımı okumak için buraya, Annelerin dünyasındaki bugünki yazım için buraya buyrun..

Yulaf Unu ve Faydaları

YULAF unu birçok çocuk mamalarının terkibine girer. Bu un, çocukların aldıkları sütün iyice hazım olurımasına yardım eder. Nişastadan zengin besleyici bir undur. Ayrıca hastalıktan yeni kalkmış ve vücutları zayıf hastalarda yulaf unundan yapılan çorba ve ekmeklerin büyük faydaları görülür.

 

Malzemeler:

125 gr tereyağ
1 su bardağı buğday nişastası
1 yumurta
1 tatlı kaşığı yoğurt
1 çay kaşığı kabartma tozu
yarım bardak pekmez
2 tatlı kaşığı tahin
yarım su bardağı dövülmüş ceviz
alabildiği kadar yulaf unu ( ayçekirdekli kullandım )

 

Un hariç diğer tüm malzemeleri iyice yoğurun. Yağ iyice eriyecek ve sıvı bir kıvam alacak. Sonra yavaş yavaş unu ekleyin, hamur kulak memesinden biraz daha sert olsun yoksa yayılma ihtimali ortaya çıkar. İstediğiniz gibi şekil verin. 180 dereceye ısıtılmış fırında çık kısa sürede pişiyor. Esmerleşmeden fırından çıkarın. Afiyet olsun..

Not: Resimde esmer olan kurabiyeler pekmezlidir. Beyaz olanlar ise normal şekerli. şekerli yapmak isterseniz işte malzeme listesi:

125 gr tereyağ
1 su bardağı buğday nişastası
1 yumurta
1 tatlı kaşığı yoğurt
1 çay kaşığı kabartma tozu
yarım bardak pudra şekeri
yarım su bardağı dövülmüş ceviz
alabildiği kadar yulaf unu ( ayçekirdekli kullandım )

Afiyet olsun..

12 yorum:

  1. evet çok faydalı, denemek gerek bu tarifi

    YanıtlaSil
  2. Hilalciğim hayırlı cumalar.Ellerine sağlık.banada beklerim cuma duamız var.Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  3. hımmm çok farklı bir kurabiye olmuş...denenmeli....ellerine sağlık hilalcim.....

    YanıtlaSil
  4. Elimi uzatıp alacakmışım ve daha ısırır ısırmaz ağızda dağılacakmış hissi veriyor . o kadar güzel yani. eline sağlık

    YanıtlaSil
  5. hayırlı cumalar
    kurabiyeler çok hoş görünüyor. sevgiler

    YanıtlaSil
  6. kurabiyeler çok güzl görünüyor.ben tahinli tarifleri çok seviyorum.
    ellerine sağlık
    hayırlı cumalar.

    birde hilal arkadaşım sayfana ne zaman yorum bıraksam,blogtan çıktıktan sonra hiç hoş olmayan bir reklam sayfası açılıyor arkadaş arayan müstehcen bir sayfa acaba başka arkadaşlardada açılıyormu,senin bir bilgin varmı.

    YanıtlaSil
  7. * Yetenek -sizin
    çok teşekkürler, pişman olmayacaksınız denediğinize:)

    *sessiz kelimeler
    Cumamız mübarek olsun, sevgiler

    * Şehnaz
    Güzel anne, sevgiler olsun sana

    *Hilalland
    Adaşım keşke öyle birşey olsa, ben de senin tariflerden hepsinin tadına bakardım inan :))

    * Aysesueda
    Hayırlı cumalar, sevgiler

    YanıtlaSil
  8. * Yemek yapalım

    canım güzel yorumun için teşekkürler..
    inan bahsettiğin şeyi daha önce söyleyen başka arkadaşım olmadı, neden oluyor avaba bilemedim şimdi. umarım bir daha olmaz çok üzücü :(

    YanıtlaSil
  9. harika gözüküyor yine:)
    çok ta faydalı , denicem sevgiler

    YanıtlaSil
  10. * Serra

    güzel yorumun için teşekkürler canım

    * Tiryaki
    nescafenin yanında kurabiye.. harika fikir :))

    YanıtlaSil
  11. Hilal, yulaf ununu yulaf ezmesini cekerek yaptin mi hic?

    Bir de aycekirdekli olandan demissin, o kismi anlamadim...

    YanıtlaSil
  12. Fethiye
    sevgili arkadaşım dediğin gibi hiç denemedim ama iyi fikir, denemeli.
    benim ayçekirdeği dediğim, aldığım yulaf ununun içinde çekirdek karışımı vardı, yani unun içi ekirdekli idi:)

    sevgiler

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails