Cevizli Un Helvası

 


Ben tatlı yapmaktan bıkmadım ama siz okumaktan bıktınız mı bilemem:) Bu ara malum tatlı krizindeyim, siz de farkettiniz kesin. Her gün bir tatlı, tabi bu işin sonu nereye gidecek bilmiyorum :P Denetimde verdiğim 2 kiloya güvenip sanırım dayandım tatlıya bu ara. hem de feci şekilde :)Neyse, işin zor tarafı şu ki bazen ölçülendirmeyi nasıl yapacağım diye kara kara düşünüyorum. Göz kararı yaptığım için birçok şeyi, bu kısım biraz zorluyor işte beni.. Bu arada fotoğraf işine de iyiden iyiye merak saldım. makinemin kullanım kılavuzunu 4 yıldır neden hiç okumadım deyip duruyorum. Hemen tarife geçiyorum:

 

Malzemeler:

şerbeti için:
1,5 bardak su
0,75 bardak şeker

Ana Malzemeler:
1 bardak un
2 yemek kaşığı tereyağ
yeterince sıvıyağ
1 fincan iri dövülmüş ceviz

Üzeri İçin: 
Hindistan cevizi

Bir tevcerede şerbet malzemelerini kaynamak üzere ocağa alın. Diğer bir tencerede tereyağı eritin. Unu da koyup orta ateşte iyice kavurun. Kavrulma esnasında cevizi de ekleyin. Bu esnada tereyağ yeterli gelmedi ise azar azar sıvıyağ ekleyin, kavrulacak kadar olsa yeter. şerbet kaynayıp un da iyice kavrulunca , şerbeti una dökün ve hızlıca karıştırın. İyice suyunu çekene akdar karıştırarak kıvam almasını sağlayın. Piştikten sonra servis etmeden hindistan cevizi ile süsleyin. Afiyet olsun..

10 yorum:

  1. sn yap arkadaşım bizde okumaktan bıkmıyoruz.

    ayyy ölçü sorunu sendedemi var bend bütün yemekleri gö kararı yaparım bloğa başladığımdan beri ölçmeye dikkat etmeye çalışıyorum.

    bu arada helvada çok güzel görünüyor bende bir tabak alabilirim

    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. HİLALCİM NE KADAR GÜZEL OLMUŞ...HIMMM..CEVİZLİDE HARİKA OLMUŞTUR...ELLERİNE SAĞLIK TATLIM....

    YanıtlaSil
  3. selamun aleykum.

    tatli krizi sadece sizde yok.hafif balina etli olan bende var bu sorun:)kullandigim ilac yuzunden 10-15 kilo almisimdir:)

    ama helvaniz oyle guzelki,insanin gozune kilo gorunmuyor.ellerinize saglik yiyenlere afiyet olsn Hilal hanim:)

    iyi aksamlar.

    YanıtlaSil
  4. dietteyim hilal cim,bu tatlılara bayılıyorum..

    nasılda güzel görünüyorlar ,

    öpüyorum

    YanıtlaSil
  5. helvaya bayılırım ellerinize sağlık hayırlı cumalar

    YanıtlaSil
  6. arkadaşım senin daha önce çanta mimi cevapladığını sanmıştım ama baktımki sen çantanı dökmemişsin senide mimledim bakalım neler çıkacak :)

    sevgiler

    YanıtlaSil
  7. canım un helvan çok güzeldi ellerine sağlık katılımın için teşekkürler tekrar tariflerini bekliyorum sevgilerle

    YanıtlaSil
  8. zaten canım tatlı ıstoy

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails