Fıstıklı Sarma


Ne zamandır aklımda olan, denemek istediğim bir tarifti. Çok çok sevdiğim bir tatlıdır bu. Her daim dondurucumda bekleyen ince böreklik yufkalarım ile yaptım:) Evet yanlış duymadınız, ince, preslenmiş böreklik yufka ile.. Zaten ince böreklik yufka ile baklava yufkasının ne farkı var hiç anlamış değilim. Her ikisi de tül gibi ince.. Tatlı gerçekten güzel oldu ancak bundan sonra çok daha kalın sarmayı planlıyorum, daha dolgun olsun diye. Şimdi geçelim tarifimize:

Malzemeler:

1 su bardağı dövülmüş antep fıstığı
yarım bardak eritilmiş tereyağ
İnce yufka ( 2 yaprak )

Şerbeti için: 
1 su bardağı şeker
1 su bardağı su
1-2 damla limon

 

Her yufkaya fırça yardımı ile tereyağ sürün. Ben hazır kesilmiş böreklik yufkalardan kullandım. Daha sonra yufkanın üzerine fıstık serpin ce sımsıkı sarın. Ne kadar sıkı sararsanız o kadar iyi olur.Daha sonra hazırlanan sarmaları tereyağı ile tabanı yağlanmış tepsiye dizin.




Hepsi hazırlanıp tepsiye dizildikten sonra, eritilmiş tereyağını üstlerine de sürün. Sarmaları fırına vermeden kesin. 200 dereceye ayarlanmış fırında 10 dakika pişirin. Belki daha kısa sürede de pişebilir her dakika gözlem altında tutun ki yanması kuvvetle muhtemel..

Şerbetini de hazırlayıp her ikisi de soğukken şerbeti sarmalara dökün. Afiyet olsun..

18 yorum:

  1. Çok merak ettim tadını doğrusu. Ama sanırım akşamı beklemem gerekecek =)

    YanıtlaSil
  2. Dün markette bende bu yufkalardan gördüm .Çokta severim böyle bol fıstıklı olunca eline sağlık Hilalciğim..

    YanıtlaSil
  3. niye herkes tatlı yapıyo yaa:(
    yiyemem anlamıyo musunuz?
    nefis gözüküyo , sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. tatlın harikaaaaaa ....ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  5. Hilalciğim sporada başladım ama tatlıyada hiç dayanamam ellerine saylık çokta güzel görünüyor.Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  6. Canım ellerine sağlık.Çok güzel görünüyor.Sevgiler bıraktım.

    YanıtlaSil
  7. selamun aleykum:))

    ne guzel gorunuyor,valla canim cekti:)Aslihan sen aksam yiyecen ne guzel,ya ben:))bari tepsinin dibinde kalaydida ondan yiyeydim:)

    ellerine saglik hilal.cok guzel goruntusu.bayildim:)

    YanıtlaSil
  8. oy oy tatlı yemeyen birisi için ne zor bu yorumu yazmak:(( şifa olsun

    YanıtlaSil
  9. Ahh Hilalcim,bizde buralarda adam gibi bir tatlı bulamıyoruz.tmamen sıvıyağla yapılmış ve hiç lezzeti olmayan tatlılar satılıyor.bir kere aldım sonra tövbe ettim...

    En iyisi evde yaptığın.Senin tatlılarda nefis görünüyor ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  10. Hilalcim 3 sitenede bakdim çok güzel. Ellerine saglık. Şiir siten de güzel siiri çok seviyorum. Başarılar canım.

    YanıtlaSil
  11. baklava açmayı beceremeyenlere sanırım bir altarnatif olabilir.
    çokta güzl görünüyor,ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  12. Güzel tariflerin için teşekkür ederim canım.Tekrar beklerim.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. görüntü muhteşem yalnız şunu merak ettim yufkayı dondurucudan çıkarınca yırtılma sorunu olmuyormu genelde dondurucudan çıkarılan malzemeler buzu eriyince şekli bozuluyor hayırlı cumalar dilerim

    YanıtlaSil
  14. *urfatutkunu
    umarım beğenirsin, sevgiler

    * miskokulu lezzetler
    güzel yorum için teşekkür ediyorum

    *Serra
    umarım canını çektirmemişimdr canım

    *Işıl
    sağol canım

    *Şehnaz
    Şehnazcı mçok teşekkürler

    *Sessiz kelimeler
    bir dilim ye, sonra spora devam et. sıkıntı olmaz umarım canım

    *Paşakızı mutfakta
    çok sağol canım

    *Anlayamazsın
    göndereyim sana da:)) pilavdan dönenin kaşığı kırılsın:)

    *susamçörekotu
    canım canın çekmemiştir İnş, ne çok tatlı yemeyen varmış meğer

    *Cahide
    Cahidecim evde yapılanın tadı da daha güzel oluyor, hem de temizliğinden emin oluyor insan

    *Mutfak dili
    beğenmenize çok sevindim, sevgiler

    *Yemek Yapalım
    sağol canım güzel yorumun için

    *Lezizce
    ben de beklerim sevgiler

    *Hanife
    hayır canım herhangi bir yırtılma olmuyor, sadece çok hafif bir şekilde yapışmış oluyor dikkatli açarsan sorun olmaz.

    YanıtlaSil
  15. Teşekkürler.Tatlı çok iştah açıçı görünüyor.Ellerine sağlık.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  16. Hilalcim, tatlını çay saati etkinliginde gördüm yutkunarak koştum geldim:)ellerine sağlık canım şerbetide kıvamlı kaynatmışsın ki çok güzel görünüyor. hem pratik hem dışardakilerden daha güzel değil mi?

    Ben de Halal sertifikalı baklava yufkasından yapıyroum ama ben ona sarığı burma adını koydum:) uzun süre taze kalıyor.
    Aslıhancım çoook şanslısın:)) ikinizide öpüyorum sevgiler.

    YanıtlaSil
  17. *Bellek

    çok teşekkürler güzel yorumunuz için

    *Jibek
    eminim senin yaptıkların da harika oluyordur, muhteşem lezzetlere imza atıyorsunsun Jibekcim. sevgiler

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails