Hatıralar, Okuduklarım ve 40 Yıl Hatırlı Kahve


 


Öncelikle; çocukluğumla ilgili birkaç anıyı bugün annerenkler' de paylaştım.

Bu aralar elimden düşürmeden okuduğum kitabım bu. Prof. Dr. Haluk Yavuzer'in Çocuk Eğitimi El Kitabı. Kitabı çok çok beğendim ve sizlere de tavsiye etmek istedim. İçerik çocuk - aile ilişkisi, disiplin, sorumluluk, iletişim, güven, sorulara yanıt verme, ilk temel alışkanlıklar, okul çağı, okul öncesi dönem olarak birkaç bölüme ayrılmış. Anlatılanlar tamamen gerçek vaka örnekleriyle ve harika çizimlerle desteklenmiş. Sizin de benim gibi görsel bir kişiliğiniz var ise, mutlaka çok işinize yarayacak. Çok çok beğendiğim yerlerden birkaç örnek vereyim:

  • Çocuklar dinlenmeleri ve ciddiye alınmaları konusunda aşırı duyarlıdırlar. 
  • Ayrıntılardan arındırılmış mesajlar, çocupun sorunun çözümüne yönelik davranmasını hızlandırır.
  • Verilen uyarı ne kadar kısa olursa, çocuğun üstünde etkisi o kadar büyük olur.
  • Çocuk eğitiminde öyle bir çizgide durun ki, çocuğunuz hem her an sizi yanında hissederek destek bulsun, hem de sizi hiç görmeyerek kendini özgür hissetsin.
  • Yaramazlığın temelinde "girişkenlik çabası" yatmaktadır.
  • Disiplin = Davranışı Yönlendirme
  • Çocuklar anne ve babaarının davranışlarını karbon kapıdı gibi aynen kopya ederler.
  • Öğüt vermek yerine davranışlarınızla örnek olun.
  • Haklı başarıları nedeniyle yapılan övgü, anne-baba ile çocuk arasındaki iletişimi olumlu etkiler ve çocuğun özgüvenini pekiştirir.




8 yorum:

  1. Merhaba arkadaşım, bu çocuk gelişimi kitabından bende de var, görünce hemen girip ben de yazayım dedim. Haklısın görsel olarak da desteklenmiş, anne-babalar için ideal bir kitap, çevremdekilere de öneriyorum. Çocuk gelişimi ve eğitiminde yardımcı, aklıma takılan birşey olursa hemen açıyorum ve ne yapmam gerikiyorsa bilgi alıyorum. Bütün anne-babalara tavsiye ederim...

    YanıtlaSil
  2. ben genel olarak yazayım annerenkler blogunuzu kaydettim şimdi evden çıkmak zorundayım ama en kısa zamanda bol bol gezeceğim. Çok güzel fikirlerle yola çıkmışsınız tebrikler

    YanıtlaSil
  3. super bir paylasım cok saol..svgler

    YanıtlaSil
  4. *Sibelin hobi dünyası
    Yorumun için teşekkürler Sibelcim, gerçekten harika bir kitap, sen de beğenmişsin ne güzel..

    *Dendenak
    canım çok teşekkürler, her zaman beklerim hem bu bloğuma hem de annerenklere. sevgiler

    *Özge Sipahioğlu
    rica ederim, bir faydası olduysa ne mutlu bana Özgecim. sevgiler

    YanıtlaSil
  5. cocuk yetistirmek gercekten zor ve emek isteyen bi ugras paylasim icin saolun

    YanıtlaSil
  6. sevgili adaşım geç oldu ama anca sana gelebildim. kusura bakma canım. bu kitaplardan binlercede okunsa her çocukta farklı oluyor.sevgiler

    YanıtlaSil
  7. çocuk gelişimiyle ilgili çok yararlı bir kitap okumayanlara bende tavsiye ederim paylaşimlarınız için teşekkürler

    YanıtlaSil
  8. * Miniğimle Mutfakta
    canım özellikle belirteyim senin bu ismini gördükçe mutlu oluyorum. Oğlum büyüse de ben de onunla pastalar yapsam diye düşünüyorum :))

    *Hilalland

    Adaşım haklısın, ama bol okumalı ki bir çok tecrübeyi kafamıza yazabillim. Zamanı gelip ihtiyacımız olacak malum o bilgilere

    *Evra İle

    haklısın arkadaşım. güzel yorumunuz için teşekkürler..
    Sevgiler

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails